Z pomocą programisty LRN, który wysłał pierwsze łatki poprawiające build oparty o autotoolsy i pomagał mi w pracy, udało mi się w końcu umożliwić kompilację 3.0.0 dla Windowsa z poziomu Linuksa. Przy okazji poprawiłem kilka mniejszych lub większych problemów związanych z Windowsem i włączyłem kilka funkcji wcześniej niedostępnych dla tego systemu. Czytaj dalej
Uśmiechnij się!
Włożyłem dużo pracy w funkcję, której nawet nie używam: emotikony graficzne. Jak zazwyczaj, mały problem przerodził się w duże przepisywanie kodu. Miałem za zadanie poprawić regresje względem Pidgina 2.x.y, więc zabrałem się za nie działające zdalne emotikony. To funkcja, która pozwala dodawać do programu własne emotikony, których później można używać w rozmowie. Czytaj dalej
Rozmowy Off-the-Record – prawdziwa prywatność
Współczesne komunikatory internetowe chwalą się bezpieczeństwem i prywatnością ich użytkowników. A użytkownicy w to wierzą. Ale czasem firmy tworzące te komunikatory zawodzą w swoich obietnicach. Problem w tym, że użytkownik nie ma żadnej kontroli nad poufnością jego prywatnych wiadomości – zajmuje się tym dostawca danej usługi. Czytaj dalej
101 implementacji HTTP
Poprzednia wersja libpurple cierpiała na brak dobrej implementacji połączeń HTTP. Zwyczajny użytkownik nie zauważy tego, ponieważ wtyczki starają się zakryć problemy z tego wynikające. Jednak gdy każdy komponent korzystający z takich zapytań musi radzić sobie z każdym z tych problemów z osobna, co nie może się skończyć dobrze.
Prawie rok temu zdecydowałem pójść inną drogą niż dotychczasowi autorzy wtyczek – zamiast tworzyć kolejną, wewnętrzną implementację, zaprojektowałem i wykonałem nowe, elastyczne API HTTP. Teraz zszedłem jeszcze głębiej, zastępując wszystkie dotychczasowe wersje moim nowym dziełem. Czytaj dalej
Pidgin z rozmowami wideo wreszcie dla Windowsa
Właśnie skończyłem kolejną długo oczekiwaną funkcję Pidgina: Wideokonferencje działające pod Windowsem. Już wcześniej podejmowano próby w tym kierunku, ale nie były doprowadzane do końca, lub nawet nie były publikowane – w przypadku mojej, zmiany są już w repozytorium Pidgina, więc to tylko kwestia czasu, kiedy zostaną wydane (wystarczy poczekać na wersję 3.0.0). Jeżeli nie chcesz czekać, możesz zawsze pobrać wersję testową. Czytaj dalej
Bezpieczne przechowywanie haseł, nawet w systemie Windows
Ostatnie dwa miesiące zajmowałem się rozwojem gałęzi dotyczącej szyfrowania haseł w Pidginie – w końcu jest gotowa do pokazania publiczności. Ponadto, jej dokończenie zależało również od innego zadania związanego z bezpieczeństwem: poprawieniu wersji dla systemu Windows – to też jest również prawie gotowe. Dzisiaj chciałbym zaprezentować aktualne wyniki mojej pracy. Czytaj dalej
Dotacja z Google na poprawę bezpieczeństwa Pidgina
Jakiś czas temu ktoś z Google skontaktował się ze mną w związku z problemami związanymi z bezpieczeństwem komunikatora Pidgin. Po długiej dyskusji, zdecydowali się przekazać dotację fundacji Instant Messaging Freedom, dzięki czemu ci drudzy zdobyli możliwość sponsorowania pracy związanej z poprawianiem bezpieczeństwa w komunikatorze Pidgin.
W związku z tym, będę okresowo publikował tutaj pewne informacje (oczywiście tylko te, które będę mógł) o wykonywanych zadaniach. Czytaj dalej
Udostępniona testowa wersja Pidgina z obsługą GG11
Dzisiaj udostępniłem stronę z wersjami Pidgina zawierającymi obsługę GG11. Prawdopodobnie będziemy jeszcze musieli trochę poczekać na oficjalne wydanie, więc przygotowałem ją jako ułatwienie dla osób chcących już teraz testować nowe funkcje, opisywane na tym blogu. Czytaj dalej
Pidgin jako pierwszy obsługuje nowe transfery plików w GG
Dzisiaj udało mi się stworzyć działającą implementację nowej metody transferu plików z GG11, dzięki czemu Pidgin został pierwszym alternatywnym komunikatorem korzystającym z niej. Jednocześnie udało mi się wypełnić najbardziej oczekiwaną obietnicę z tegorocznego GSoC. Czytaj dalej
Ostatni przystanek przed transferem plików
Właśnie ukończyłem implementację nowego modułu obsługi HTTP w libpurple. Stary sposób obsługi tego protokołu nie pozwalał na porządną implementację transferu plików w GG, więc zamiast bawić się w „drutowanie”, postanowiłem włożyć więcej pracy i zrobić to jak należy. Czytaj dalej